maandag 22 juni 2009

Je kan je leven helen!

Vorige week heb ik een driedaagse workshop gevolgd bij Qlick Coaching in Kapellen, georganiseerd door Chantal Smedts en Anneliese Monden en gedoceerd door de Italiaanse organisatie BlessYou. De eerste dag stond in teken van een helende "vuurloop" en de daaropvolgende dagen waren gericht rond (de zelfhelende inzichten van) Louise Hay.

Ik vond het een erg interessante ervaring. Eerst en vooral vond ik het mooi om te zien hoe de lesgevers van BlessYou rituelen van over de ganse wereld in een "voor de deelnemers te begrijpen taal" hadden omgezet. Zo is de vuurloop een oude helingsceremonie, die nog steeds bij heel wat volkeren over de ganse wereld wordt toegepast. Zelf ben ik niet over het vuur gelopen, omdat ik het niet voelde, maar heb ik enorm genoten van mijn "observerende" rol. Ik zag de de anderen vol gedrevenheid hun "dromen" aan de overkant van het vuur plaatsten en er vastberaden op afstapten... (Ik kreeg geen innerlijke drijfkracht om het zelf te doen. Zo volg ik steeds de stem van mijn hart - en dit is dan weer een kwestie van vertrouwen. Bovendien vond ik de tijd dat we daadwerkelijk bij het vuur waren zo kort, dat ik geen gevoel van verbinding had kunnen maken - en ook niet goed begreep/invoelde waarom ik over het vuur zou lopen!)

Dag 2 en dag 3 stonden in teken van Louise Hay. Het verhaal van Hay gaat dat nadat ze zichzelf wist te genezen van kanker (door haar hele levensstijl om te gooien), ze haar ervaringen wilde delen met de wereld. Ze schreef toen het zelfhulp boek "Je kan je lichaam helen" wat al snel een bestseller over de ganse wereld bleek. In haar andere boeken zoals "Je kan je lichaam helen" spoort ze de lezer via simpele, positieve oefeningen aan om "jezelf graag te zien" en "eigen geloofsovertuigingen te veranderen". Via acceptatie, bewustwording en liefde kan je jezelf helen. Vooral het affirmatie bad - waarin we elkaar onderdompelden in de positieve affirmatieve zinnetjes - vond ik erg deugddoend.

Toen ik de laatste dag terug thuis kwam, voelde ik een grote positieve kracht (die we samen in groep erg hadden kunnen versterken). Op zich heb ik in mijn leven al heel wat emoties doorleefd. Het weekend was voor mij niet zozeer confronterend als wel een "herinnering" aan het feit dat ik écht wel goed bezig ben én prachtig ben - net zoals wij allemaal trouwens! Het is dan ook mijn streven om mijn eigen dromen te (blijven) volgen - en ondertussen het respect voor en verbinding met de aarde en alle levende wezens te bewaren. Toen ik thuiskwam, heb ik de volgende affirmaties neergeschreven:

- Ik heb de kracht om mezelf te verbinden en vandaaruit te creëren.
- Ik heb de kracht om te voelen, en om mijn beleving te bewegen en mijn beweging te beleven.

- Ik heb de kracht om anderen te inspireren en naar hun gevoel te brengen.
- Ik blijf trouw aan mezelf want dat is prachtig!

Bovendien bracht deze workshop me (een herinnering aan) volgende inspirerende inzichten:

- Er is een wereld buiten jouw wereld.
- Door deze wereld te (leren) zien/voelen/..., kan je zaken beter "relativeren".
- We zijn allemaal verbonden!
- Laat je vooroordelen los. (Wat een vrijheid!)
- Blijf (bij) jezelf.

***
Meer weten? Neem dan contact op via: http://gevoelsprietjes.wordpress.com/ of gevoelsprietjes@ymail.com!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten